Ghazwatul Fikr 2

Sebelum nie kita tengok macam mana orang barat buat serangan pemikiran yang merosakkan kita. Namun adakah kita sedari bahawa masyarakat kita sendiri yang merosakkan kita. Bagaimana masyarakat kita sendiri melakukan serangan pemikiran?? Melalui lakonan..orang Melayu ataupun Orang Islam sendiri yang buat cerita yang mengandungi percintaan, syirik dan macam-macam lagilah. Yang lebih teruk lagi, orang Melayu nie juga lah yang berlakon. Kita sering salahkan serangan pemikiran yang selalu dibuat oleh orang Barat..tapi kenapa tak de sape pun yang nak salahkan masyarakat Melayu kita yang turut melakukan serangan pemikiran dari aspek yang lain. Fikirkanlah!!

Bayangkanlah seorang kanak-kanak yang dibesarkan dengan tunjuk ajar Tv. Waktu kecil tengok kartun siang malam. Bila membesar, tengok cerita Melayu pula..tak pun hindustan. Bila makin besar..makin teringin nak buat macam dalam Tv. Kalau lelaki merempit, kalau perempuan 'couple'.. macam mana sampah masyarakat tak banyak. Kenapa boleh jadi macam nie?? Semuanya berpunca dari Tv.

Tv bukan tak boleh tengok. Tapi kita kena pandai memilih rancangan yang sesuai yang boleh menguatkan keimanan dan ketaqwaan kita kepada Allah bukannye yang mensyirikkan Allah dan melanggar syariat Islam. Tiada siapa yang dapat ubah diri kita melainkan diri kita sendiri. Jika kita inginkan yang terbaik untuk diri kita, lakukanlah dengan sebaiknya..

Read Users' Comments (0)

0 Response to "Ghazwatul Fikr 2"